štvrtok 6. júla 2017

Čergovský Umirak 2017 - 30km horský beh do tretice v daždi no zase rýchlejší

Tohto roku po tretí krát som sa postavil na štart tohto pekného a dosť náročného horského behu, ktorý organizuje môj dobrý kamarát a ja mu trošku vypomáham s časomierou.

Tentoraz však bolo všetko inak, na rozdiel od predchádzajúcich horúcich ročníkov od rána prší - a bolo ešte veselšie :-)
Rozprava pred štartom
Umirak mám chuť si užiť, pred rokom som ho dal pod 4 hodiny teraz si trúfam na ešte lepší čas. Po pripravení celej časomiery sa obliekam a chystám na štart. Keďže bude pršať oblečko neriešim, iba tričko a rozhodujem sa nebrať vodu a spoľahnúť sa na občerstvovačky.

Štart
Po štarte bežím kľudne niekde v poslednej štvrtine. V stúpaní na Lysú po modrej šetrím sily a dosť kráčam po rozmočenom teréne. Napriek tomu niekde zle stúpim a trochu si vyvrtnem pravý členok - nič zvláštne... Hore na zajazdovke začínam bežať a valím si to slušným tempom traverzom aj v blatistom klesaní a obieham niekoľko ľudí. Na prvú občerstvovačku dobieham v čase 1:14:50 - čo je takmer o 10 min lepšie ako pred rokom.
Prvá občerstvovačka

Dobieham na prvú občerstvovačku

Dôležité občerstvenie pre umirakovim stúpaním - Tokáreň
Na občerstvovačke si doprajem čas, dostatok tekutín keďže si vodu nenesiem a nejaké sladkosti. Zatiaľ ma obieha dosť ľudí, niektorí ani nestoja. Ja si beriem ešte dva fajnové koláče a kráčam v ústrety Tokárni. Kráčam a jem buchty ľudia ma obiehajú a moc mi to nevadí. Dokonca jedna baba sa mi prihovorila že vraj čítala môj blog - ako som sa trápil - to bol asi nultý ročník... :-)

Keď som dojedol zrýchľujem, fakt svižnú chôdzu striedam s poklusom a bez problémov dobieham ľudí, ktorý sa snažili strmé úseky v blate behať. Tokáreň dávam vcelku dobre a hore v sedle pri chlapcoch z horskej sa znovu osviežujem hlavne vodou - takže mi zas ľudia trochu poodišli.

Na hrebeni prší a je fakt zima. Po strmom výstupe som fakt dosť uzimený a rozbieham sa pomaly. Postupne stúpam na Veľkú Javorinu keď ma v rozbehu tlmí pravá noha. Kŕč mi stiahol prsty na hohe do klbka a vystrel celú nohu. Kráčam ako Quasimodo a snažím sa nohu rozhýbať. Myslím na to že som si na občerstve nedal soľ. Počasie sa medzi tým ešte dramatizuje fučí strašný vietor, je zima a miestami vertikálne poletuje čosi pichľavé asi drobný ľad. Kŕč som nejako rozchodil a bežím na druhú občerstvovačku - spúšťa sa regulérny horský lejak. Na druhú občerstvu prichádzam v čase 2:35:00 o 17 min skôr ako pred rokom. Prikladám pár foto, ktoré dokumentujú podmienky na trati :-)

Druhá občerstvovačka

Prvý bežec - Druhá občerstvovačka

Druhá občerstvovačka

Druhá občerstvovačka

Druhá občerstvovačka

Druhá občerstvovačka - užili sme si regulérny lejak

Druhá občerstvovačka

Dávam si soľ s banánmi a znovu tekutiny. Pár ľudí ma znovu obieha ale to mi nevadí. Hneď v prvom kopci ich stiahnem a obehnem. Už podľa času viem, že to bude asi pekný výsledok. Na hrebeni ma však znovu chytá kŕč a obiehajú ma nejaký ľudia, musím proste spomaliť a nejako to rozhýbať. Na jednej odbočke stretávam horskú službu a neváham si opýtať soľ alebo magnézium. Dostávam tekuté magnézium a tá zastávka určite stála zato. Postupne sa dostávam cez posledný kopec a púšťam sa do klesania. Ľudia ktorých som mal na dohľad mi ušli.

Medzičasom víťaz preteku už v cieli :-)
Klesám sám, odbočujem na trasu terénom aj keď je v tom blate určite pomalšia a náročnejšia ako asfalt. Neprišiel som sem ale behať po asfalte. V závere už v dedine ma dobieha dvojica a v diaľke vidím babu čo ma obehla keď som mal na hrebeni kŕče. Bežím v pohode okolo 5min/km až kým nezbadám na dohľad ride-pub - cieľ a nasadzujem svoj obvyklý rýchly finiš - tempo 3:30 pred cieľom dokonca 2:25 min/km. Keď už celý beh nestál za veľa tak nech aspoň finiš je na úrovni :-) Babu dobieham ale na schodoch už neobieham, bolo by to chrapúňstvo na posledných metroch.

V cieli privítanie a podanie ruky od organizátora

V cieli

V cieli privítanie a podanie ruky od organizátora. Čas v cieli 03:42:26,68 o 15 min lepšie ako pred rokom. Nebyť komplikácií s kŕčmi, ktoré som priradil dosť aj k zime tak by to mohlo byť aj lepšie. Nie je ale dôvod na nespokojnosť. Každý rok zlepšenie, od nultého ročníka kde som mal čas 4h 13m pomerne slušné.

Najrýchlejší na vyhlásení výsledkov
Čergovský Umirak ako každý rok perfektne zorganizovaný, priebeh hladký, hosrká služba pracovala perfektne. Iba jeden bežec sa stratil v závere trate a odbehol kamsi inam. Nakoniec ale do cieľa dobehol.

Výsledky: https://www.dropbox.com/s/3y4h6uiiuvw9iej/cergov-2017-vysledky.pdf?dl=0
Foto: 
Občerstvovačka 1
Občerstvovačka 2 + cieľ a vyhodnotenie 

Záznam z hodiniek - Signál GPS na začiatku vypadával alebo nebol... Klasika:


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára