pondelok 17. júla 2017

Behom na Chopok a Ďumbier + Mýtnanská míľa ako bonus

Ak je príležitosť treba sa jej chopiť. Stvrtok večer som mal cestovať BA-KE aby som v sobotu šiel KE-Kopernica. Ale nakoniec som sa dohodol s bratom a zostal dve novi u nich na chate v Mýte p. Ďumbierom a piatok som si mohol spraviť voľno a vybehnúť trochu do hôr. Keďže sólo tak ako inak ako bežecky...

Na moto na Trangošku, v obchode zásoba energie na výlet:
Zásoba energie
Z Trangošky krokom, Mäta a Urpiner do bruška, odpodky som vyhodil na Srdiešku a poď ho behom až na Kosodrevinu. V podstate celé som to vybehol až na časť strmej zjazdovky v závere.
Srdiečko

Fľaša vody a trasa predo mnou

V lese gejzír :-)

Po zjazdovke

Kosodrevina
Odtiaľ traverzom pekne klušem až "nastupujem" do záverečneho stúpania na Chopok. To sa bežať nedá - alebo ja to neviem. Napriek tomu kráčam hore viac ako svižným tempom a obieham viacero skupiniek turistov. Na chate hore nestojím a idem rovno na vrchol Chopka, kde je kopa ľudí. Čas 1:18 min a to vrátane kráčania z Trangošky a prestávkami na fotenie a pod.
Traverz

Odbočka na Chopok

Už na dohľad


Kamenná chata a vrchol Chopka

Zhora

Chopok 2024 m

Chopok 2024 m

Chopok 2024 m

Výhľad na hrebeň smerom Ďumbier kam sa chystám

Chopok - pohľad na sever
Hore sa zdržujem minimálne je tam na môj vkus veľa ľudí, zbieham na chatu, zoberiem pečiatky, dám si jeden malý Š a pokračujem po červenej hrebeňovka (cesta SNP) smer Ďumbier.
Chata

Energia

Červená





Odbočka na Ďumbier
Hrebeňovka sa pekne behala, je síce zvlnená ale pekne upravená a stúpania nie sú extrémne strmé. Na Ďumbier dobieham za 42 min. Ľudí je už trochu menej ako na Chopku ale stále dosť.
Ďumbier 2045,9 m

Ďumbier 2045,9 m



Ďumbier 2045,9 m
Z navyššieho kopca nízkych Tatier už smerujem len na Štefánikovu chatu, kde si dám i polievku a trochu pauzu. Potom za necelú pol hodinku zbieham na Trangošku a výlet je na konci - avšak nie je to posledný beh tohto dňa :-)


Pomník SNP pri chate

Chata M. R. Štefánika pod Ďumbierom

Chata M. R. Štefánika pod Ďumbierom

Chata M. R. Štefánika pod Ďumbierom



Mýňanská míľa:

Tento pretek je nová tradícia v tejto obci a zrovna v tento deň sa konal druhý ročník. Beh založila prvá slovenka, ktorá zabehla na olympiáde maratón - rodáčka z Mýta p. Ďumbierom.
Plagát

 Bežalo sa cez obec mierne hore kopcom, potom trochu strmé stúpanie okolo kostola ponad futbalové ihrisko a do cieľa. Dĺžka 1míľa cca 1,6km. V cieli som bol štvrtý (na štarte bolo málo bežcov) a obehla ma i jedna žena. Keď som zistil že to bola Zuzana Tomaš (rod Šariková - olympionička) tak mi to vôbec neprekážalo :-) Hore na ihrisku pokračovali súťaže pre deti a svoj beh vyhral i môj synovec Danko.


Víťaz svojej kategória 1-3 roky:
Danko - mladý bežec


Záznam behu z GPS. Viac fotiek TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára