pondelok 30. septembra 2013

Posledný dlhší beh pred Maratónom, posledný týždeň, dieta a príprava

Pracovná cesta vo Francúzku a nejaký ten "stres" po návrate mi neumožnili trénovať. Vybehol som až v sobotu. Najprv 4,2km s Tinkou a potom prebeh cez Bankov, cca 10km za hoďku.




V nedeľu z rána sa ozval Ifko a vyrazili sme ešte na letisko trénovať rovinu a asfalt, posledný dlhší beh. Každý si šiel to svoje plánované tempo. Bol som nevyspatý a po oslave, slabé raňajky. Po 12km som sa cítil už vyčerpaný. Cieľ nebol už niečo natrénovať, nato je už neskoro len telo unaviť a spáliť nejaké tie cukry.

Po behu som sa už pustil do cukrovej diety. Princíp je 2-3 dni telu odoprieť cukry v potrave. To znamená že nemôžem jesť: Ovocie, zeleninu, zemiaky, ryžu, cestoviny, mliečne výrobky (okrem napr tvrdého syra) a samozrejme čokoľvek sladké. Telo by sa tak malo dostať do stresu z nedostatku cukru a od stredy keď si na obed dám niečo sladké a začnem dodávať cukry tak by sa malo zásobiť na vyššiu úroveň ako je tomu normálne. Tieto cukry by mi mali v nedeľu na maratóne pomôcť oddialiť krízu. Kríza určite príde, pretože pri tak dlhom behu sa človek dostane do stavu kde minie všetky cukry - zdroj energie.

Teraz ma čaká už len týždeň kedy treba zrelaxovať, zabehať si len tak rekreačne, postupne sa pozitívne namotivovať, dobre sa vyspať nielen deň, ale aj dva pred maratónom a potom sa už len v nedeľu ráno o 9:00 postaviť na štart 42km trate.

A pevne dúfam že vznikne ďalší zo série článkov Nenikékamen - tentoraz ale maratónsky. Po troch rokoch čo som sa z motorkára začal pomaly transformovať na bežca som si trúfol na túto najdlhšiu trať. Tréning začal ešte minulú zimu, prihláška šla v najskoršom možnom termíne. Tréning ale nešiel bez problémov. V apríli ma zaskočilo zranenie kolena, predný skrížený väz a poškodený meniskus mi chceli skrížiť plány. 3 mesiace odpočinku, rehabilitácií a cvičenia. Znovu obnovujem tréning až v auguste. Je to už málo času to je jasné. Ale dal som do toho najviac ako som vedel. Koleno už nepobolieva tak v nedeľu sa s tým popasujem ako budem vedieť.

Aké mám očakávania. Vyštartujem v pomalšom tempe cca 5:30 min/km. Behať budem na pocit, nie na časy a tempá, cieľom bude dať prvú polovicu v čo najlepšej pohode. Ideál by bol keby sa mi podarilo túto taktiku dodržať a v druhej polovici zrýchliť.

V cieli sa očakávam niekde v okolí 4 hodín, pravdepodobne v čase až nad 4 hodiny.

Mapa trate: http://www.kosicemarathon.com/pdf/mapa_trate_MMM2013.pdf
Čiary v meste sú už naťahané, už sa to blíži





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára