nedeľa 17. apríla 2011

Ako jeden kecal, poblúdil a nakoniec 3. miesto obsadil

Dnes bolo na pláne 3. kolo oblastného rebríčka v Orientačnom behu - Ťahanovský Grand Slam. S Ifkom sme sa prihlásili do kategórie K. Teda pre mňa prvé preteky ak nerátam tie valentínske kde sme prvý krát videli mapu aj buzolu a ktoré sme +- odkráčali.

Ifko absolvovali už 2. preteky a o niečo viac tréningov ako ja. Pre mňa to bol 5. orientačný beh v živote. A to som už pred štartom mudroval, že sme si mohli dať náročnejšiu kategóriu ako K (Kondičná 2.5 km / 60m výškových) Niežeby som si tak veril, alebo chcel vyhrať, skôr naopak, keďže mi to časovo vychádza tak, že viacero pretekov nestíham (kvôli práci) tak by som radšej behal dlhšie a náročnejšie trate.

Mudrovanie sa mi nevyplatilo. Štartoval som medzi prvými (čas 00:02) Hneď na štarte som si nepozrel dobre mapu a pod nejakým stresom odbehol nesprávnym smerom. Potom som sa dlho nemohol zorientovať a stratil som určite viac ako 10 min. Nakoniec som sa zorientoval, našiel kontrolu 2 (Kde som stretol Ifka, ktorý štartoval o 12 min neskôr :-) ) a od nej som sa vrátil na jednotku. Zapol som orientačný modul, ktorý zostal doteraz asi vypnutý a pokračoval.

Na trojke som Ifka dobehol. Potom sme šli síce každý sám za seba a nachádzali sme kontroly na striedačku. Raz ja pred ním inokedy naopak. Obaja sme trochu poblúdili pri šestke ale inak to šlo dobre. Do cieľa dobieham takmer rovnako aj keď ja som dostal o min horší čas. Na poslednej kontrole som totiž natrafil na zápchu - viac ľudí pri označovaní :-)

V cieli to bolo nakoniec 46 min, teda strata 13 min na Ifka. Priebežne bol Ifko na 1. mieste a ja na treťom. To ale boli v cieli len traja pretekári z našej kategórie. A tak sme čakali.

Ako sa nakoniec ukázalo prvá trojka sa nezmenila, v cieli bolo nakoniec 9 pretekárov z K-áčka (2 DNF) z pôvodne prihlásených 13.
Kategória K Zľava 1.miesto Ifko 3. miesto Awia obaja z Motoride KovoAtyp Tímu :-)


A tak sme sa na stupni víťazov stretli s Ifkom prvé a tretie miesto :-)

Veľmi zle hodnotím svoj začiatok, nepozornosť a obsolútnu neorientáciu, je cítiť že tréningov bolo málo. Pri našej bežeckej kondičke sa musíme orientovať veľmi dobre inak je to celé zle. Za každé zablúdenie zaplatíme oveľa viac ako dobrý bežci, ktorý nás naviac sťahnujú aj na bežeckých úsekoch.

Čo sa týka behania na orienťáku je to o dosť iné ako klasika behanie. veľmi sa mení tempo, často sa zastavuje, orientuje, pozerá do mapy, behá, skáče cez prekážky, označuje a behá po kopcoch. Pulz lieta hore dole a aj keď kilometre niesú veľké je to naozaj makačka. Takže pekne trénovať aj behanie :-)

A čo s výberom kategórie? No to je tá otázka. Žiaľ sme stále začiatočníci, ale K-áčko sa nám zdá už ľahké. Vekovo ale patríme do kategórie M-18 resp. M-19. A to je tá najťažšia kategória, dlhé trate, veľa kontrol, ťažké navigačne... Tak uvidíme ako to pôjde ďalej... Ja osobne pôjdem ďalšie preteky M18 aj keď som si istý, že bezpečne zaujmem poslednú priečku. Chalan, ktorý to dnes zabehol za cca 30min, tak to by som ja nedal tú vzdialenosť ani po rovine na asfalte bez navigácie. Asi také tempo :-)

Keďže som po behaní nebol dosť zmordovaný vysadol som hneď večer ešte na bike a dal v šprint tempe (teda na max) na stopku, pivko, dole do Čermeľa a výšľap hore na Bankov a domov. A to celé v priemerke 16,59 km/h :-)

Do behania priatelia
Zajtra nám začína zas pracovný týždeň

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára