piatok 1. septembra 2017

Hrebeňovka Nízke Tatry za 4 dni

Po tom ako som si minulý rok prešiel slovensko viac či menej po SNP-čke na biku som tohto roku využil 4 voľné dni na hrebeňovku Nízkych Tatier - teda ten úsek SNP, ktorý sa na biku legálne prejsť nedá. Všetko začalo neplánovane, zrušením jedného preteku a tým som získal voľný víkend. Do neho napasoval 4 dni, zbalil rovnaký ruksak ako pred rokom a v piatok po prezentácii Afrika na Pionieri ma Marek ochotne zaviezol jeho Trabíkom až na Donovaly. Ako zvyčajne idem sólo, naľahko...





19 august, 3:34 - Donovaly

Po pionieroch v Afrike mega jazda rin-tin-tin Trabikom na Donovaly. Vďaka Marek Slobodník za super odvoz. Luxusná noc pod hviezdami a zajtra ráno štartujem hrebeňovku Nízkymi Tatrami!

Pobalený na ľahko cca 12kg ruksak + 3kg voda (camel + fľaša)

Afrika na Pionieri

Expedičný Trabík

Nocľah na Donovaloch
19 august, 9:35 - Štart Donovaly

Tak asi pred pol hoďkou som vyrazil z Donovalov, počasie krásne, ale tuším čo to bude znamenať ;-) Nechám sa prekvapiť. Tak za 10h by som mohol doraziť k útulni pod Chabencom - Ďurková.

Dobré ráno


Donovaly







Hiadeľské sedlo - útulňa




Stúpanie na Prašivú
 19 august, 12:31 ·Prašivá

Pivko na Prašivej je mocno fasa. Ale som sa veru aj zapotil kým som ho sem vyniesol ;-) Predo mnou nádherný hrebeň

Prašivá 1652 m

Odmena ktorú som si sem doniesol :-)







A dole už útulňa Ďurková, mračí sa...
19 august, 16:22 - útulňa Ďurková

Ďurková v pohode. Namiesto 10h som to dal za 7 a ešte za sucha. Odvtedy prší. Je tu už hodne ludi, sk, česi, dán, 4 nemci, 4 baby z toho 2 angličanky... Taký dobrý horský mix. Večer slušná žúrka, pivko, rum a neskôr kartová hra ktorú nás učil dán... Bolo veselo a vonku - búrka, dážď...

Ďurková

Prišiel som skoro, miesta kopu, do večera sa zaplnili všetky



Ránko
20 august, 7:32 - ráno na Ďurkovej

Predpoveď sa vydarila, krásne prší, všetko v mrakoch... A to mam dať dnes najdlhšiu etapu 33km, cez najvyššie kopce s naj výhľadmi... Takpovediac podľa plánu. Predpoveď na Chopok 80mm zrážok, vetrisko, od rána do noci... :-)



WC s výhľadom

Inštrukcie

 20 august, 8:21 - štart 3 etapy

Aj tento huňatý na mňa pozeral divne keď som sa obliekal že idem von ;-) Dobrá správa je že na seba dávam všetko oblečko čo mám, bude ľahší ruksak. :-)



Huňatý

Doplniť vodu



Na horách dnes samota iba Kamzíky







Národný park

20 august, 12:27 - Kamenná Chata - Chopok

Hory dnes daždivé a studené. Na celej trase na Chopok som nestretol nikoho. Iba kamzíkov, dve skupiny. K obom som sa dostal na 5m... Výbavu mam dosť naprd premoklo to a zmokli i veci v ruksaku... Suším + polievka...



pod Ďumbierom

Krása
 

20 august, 15:21 - Chata M. R. Štefánika pod Ďumbierom

Fajne , mobil prestal nabijať sa asi do neho zatieklo. Mam len 22% baterky... Som na Štefanicke.

Chata M. R. Štefánika pod Ďumbierom




na Čertovicu

Čertovica

Halušky už nemali o 18h ma vyhodili, záverečná
21 august, 6:23 - Ráno na Čertovici

Včera ma mocno vymočilo. 9h vonku na tom daždi a vetre, všetko premoklo i veci v ruksaku navlhli, hlavne že som mal igelitku (a v nej nič :-) ). Na Chopku som to prebalil ale niektoré veci už fest mokré. Našťastie spacák som ešte doma zabalil a tak mi včera zachránil život ;-) Som v ňom v plavkách a mikine. Spal som na Čertovici na terase tekej chaty hneď vedľa zjazdovky, v noci hviezdy, zima a ráno modrá obloha. Mobil zas štrajkoval, ale podarilo sa mi ho nabiť. Pokračujem podľa plánu, stratu 2h by som mal dohnať dnes.

Dobré ránko


Deň sa niesol v zmysle dvoch priorít. Vysušiť veci a šetriť baterku. Mobil teda vypnutý a veci som sušil na sebe. Už v noci som dal niektoré vlhke veci k sebe do spacáku. Rovnako som vysušil aj mobil zabalil do suchého minu utéráku, otvoril porty a ľahol som na neho v spacáku. O hodinu vyschol a začal sa nabíjať. Ráno som suché veci zabalil a vlhké obliekol na seba a vyrazil na cestu.

Trasa za Čertovicou je pekne zarúbaná, polom vytvoril hustú vegetáciu, chodník zle označený a stráca sa v čučoriedkach. Som rád že som Šiel nešiel po tme i ráno som 2x zablúdil. Vegetácie vyše hlavy, všetko mokré...

Hustá vegetácia - medvedí terén


Prameň pri Ramži

Ramža - tu som včera nedošiel - spalo tu viac ako 40 ľudí + stany, asi som mal lepší nocľah :-)




Pomocník na hory, mapa VKÚ


21 august, 15:48 - správa vo fľaši

Mob. Vybity. STOP. Ja ok. STOP. Dnes noclah na Andrejcovej dufam. STOP.




Kolesárová - 30min pauza sušíme + obed

Čas vysušiť a prezuť suché ponožky - tenisky už sú suché

sedlo Priehyba - najnižšie na celom hrebeni

Stupák na Veľkú Vápenicu




Výhľad na Kráľovku - už ju krásne vidieť

Bystré oko zbadá aj útulňu Andrejcová

Priehybka



21 august, 17:46 - útulňa Andrejcová

Andrejcová a čapované pivko, proste sen, ako celý takmer slnečný deň. Z Čertovice zima, všetko mokré, mobil vybitý... Sušil som veci na tele 2x sa prezliekal, i tak v pohode až sem. Kráľovku som už pár krát videl ale top je z Veľkej Vápennej..
Pecka! Zajtra to už bude len taký final, na obed Kralovka!

Odmena - čapovaná









A bolo ich viac :-) Dobrá partia...
22 august, 10:44 - Už je nadohľad 

Ráno štartujem na poslednú prechádzku - cieľ na Kráľovej Holi. Fakt to nie je ďaleko...




Bartková


Nôžky moje 100km ste ma nosili... Ako nič :-)








22 august, 11:03 - Kráľova Hoľa 1948 m

Tadááá o 11h Kráľova Hoľa, 100km v nohách z Donovalov. Kebyže mám čas idem hneď aj späť!!!

Kráľova Hoľa 1948 m



Trip úspešne ukončený, dnes cca 20km Kráľova Hoľa mi na tretí pokus ukázala svoje čaro. Moje nohy ma niesli ochotne tých 100km za 4 dni a bola to krása... Už rozmýšľam čo ďalej? Zimný prechod, prebeh?


Na vrchole ma privítali kamaráti a bolo to super. Vďaka:


Vitaj

Kráľovka v pozadí

Aj som si poliezol...

Aj sa poďakoval kámošom...










Telgárt na dohľad
A takto sa skončil tento 4-dňový trip, ktorý bez akejkoľvek nostalgie môžem odporučiť každému. Na Slovensku je nesmierne krásne a na hrebeni Nízkych Tatier sa o tom presvedčíte.

Odporúčam sa nenabaliť brutálne ale skôr na ľahko. Na celej trase sú miesta aj na spanie aj na jedenie či doplnenie proviantu. Nenoste zo sebou kraviny, nechajte doma variče a kopu jedla, užijete si ten trip o to krajšie. 
  • Čo nemáš to nepotrebuješ...
  • Každý kopec má niekde svoj koniec...
  • Po daždi vždy výjde slnko
  • A nečakaj že hrebeňovka je rovina... to nie je v podstate ideš stále buď hore alebo dole. Mení sa len strmosť :-)
Jednotlivé dni z Garmina:

Garmin nameral celkovo 109,45km čo sa mi zdá veľa... Sem tam som i poblúdil alebo sa motal, kto vie.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára