streda 31. augusta 2016

Ako som si neplánovane dal svoj prvý triatlon - Košický Triatlon 2016

No nemôžem povedať že úplne neplánovane, lebo som o ňom vedel už od prvého ročníka... Ale akosi nikdy nebol čas a hlavne nie som moc dobrý plavec. Tohto roku to už vyzeralo nádejne, nahovoril som Ifka, začali sme chodiť plávať na Bukovec relatívne pravidelne aj 2-3 krát do týždňa. Plávali sme Bukovec na šírku teda tých cca 600m. Ako sa blížil termín tak akosi parťáci odpadli a účasť sme zrušili...


No a v piatok som šiel na Bukovec ako obvykle na biku, večer si zaplávať a zostal som u Adama na chate. Ráno som sa zobudil na zvuk zatĺkania kolíkov z protiľahlého brehu a už som začal vymýšľať. Slovo dalo slovo, Adam mi požičal 20EUR na štartovné a bežecké tenisky (síce o číslo väčšie ale čo už) a ja som sa šiel spýtať či sa dá zúčastniť aj bez registrácie... Prišiel som asi pol hodinu pred štartom a zaregistrovať sa dalo. :-)

Tak som sa ani nenazdal, zaparkoval rýchlo bike, obliekol mokré plavky vypočul inštrukcie a šlo sa nato.

Depo pripravené na štart
Plávanie (600m):

Štart bol vo vode cca 1m od brehu, kvôli strmému šmykľavému svahu. Plávať moc neviem a tipoval som to na posledné miesto po tejto disciplíne.



Plávalo sa hodne 600m okolo troch bójok. Okolo boli lode pre prípad problémov. Tie som síce nemal ale plávanie mi zabralo takmer 22min. Ako som sa blížil k brehu tak som sa divil prečo tí ľudia čo vyjdú z vody nepobehnú do depa k bicyklu. Zistil som to hneď ako som sa vynoril a dostal od gravitácie jednu po papuli :-) Fakt som bol hodne prekvapený ako ma tá voda vyčerpala i pri tom tempe splašenej korytnačky, ktoré som plával. Z vody som vychádzal asi ako piaty pred posledným...

Bicykel (horský MTB 16km):

V depe som strávil viac ako dve min. Natiahnuť cyklo gate na mokré plavky, ponožky, tretry, prilba a rukavice a vytlačiť bike z depa von.

Bike pripravený
 Na biku som si dosť veril asi aj preto som hneď na začiatku premotivovaný napálil do lesa. Zbadal som zelené šípky a z rozpravy som počul že na bike sú oranžové a zelené na beh. Tak som to otočil a vrátil sa. Trochu to na rozprave domotali, mohli povedať že ten úsek po štarte je rovnaký i pre bike i pre beh... Stratil som asi minútku na blbosti, stretol som ďalších pretekárov a otočil sa.

No a začal som pučiť. Predo mnou bolo 16 km horskej bikovačky, teda relatívne málo. Trochu kopcov na začiatok, potom cez hrádzu kde som stretol Ifka ako fandí i s deťmi, potom dole pod hrádzu a začal som obiehať ľudí. V diaľke vidím chlapíka ako zostúpil na konci lúky z biku. Pochopil som keď som tam došiel - bahnitý brod. Napálil som to tam rovno so sa s tým nebabral rovnako ako následný brod potoka. Každú chvíľu som niekoho dobiehal. V dedine bolo trošku asfaltu - čo sme križovali cestu a šlo sa do kopca. Ten nebol až taký strmý a dal som dole dvoch. Potom hrebeňovka, ďalšie stúpanie a hore na lúke som mal pred sebou na dohľad 5-6 jazdcov. Poobiehal som všetko čo som videl. Pri zjazde od hrádze som šiel zbytočne pomaly lebo som nepoznal trasu a hľadal som či nebude nejaká odbočka. Nebola takže do cieľa sa šlo už len cez dedinu po asfalte tak som pučil čo to dalo a bike som dal za 49min, ale dosť som si polepšil umiestnenie.

Beh (horský 6km):

Tu už som ani prekvapený nebol. Únava slušná, donútiť sa rozbehnúť nebolo len tak. A hneď prišiel aj prvý kopec, tak som zvoľnil aj sa trochu prešiel a vydýchal ešte ten bike. Dole do dediny som zbehol vcelku svižne ale videl som že sa budem rovnakou trasou do kopca vracať. Tak som si zobral pod kopcom na občerstvovačke dva poháre vody a kráčal a pil. Kráčal som ale rýchlo, rýchlejšie ako niektorí bežali. Po kopci som sa rozbehol a už to vcelku šlo. Keď som dobiehal k areálu štartu už som sa aj tešil že to bude za mnou ale trasa viedla ešte znovu k hrádzi (práve po tom istom úseku kde začínal bike) Takže ešte 2-3km, k hrádzi, popod ňu na druhú stranu a hore a zasa späť. Na behu som tiež poobiehal pár ľudí ale nie až tak veľa ako na biku. Beh 6k som dal za 36 min.

V cieli teda v čase 1h51m 14,1s cca 35min strata na víťaza. celkovo 75. miesto.

V cieli

Spokojnosť vzhľadom na okolnosti asi bola.Na to že som ani nevedel že tam pôjdem, moc som sa nepripravil, nemal ani vlastné tenisky a nepozrel som sa trate vopred aby som nepoblúdil tak to dopadlo dosť dobre. Triatlon je zaujímavý šport. Tento je nastavený dobre vzdialenosti sú rozumné že sa môžu zúčastniť aj bežný ľudia a terény zaujímavé... A akcia je zorganizovaná na vysokej úrovni!!!

Info: kosickytriatlon.sk - Výsledky

Do zbierky...

Bol to skvelý zážitok a skúsenosť. Hlavne som si vyskúšal niečo čo som chcel už dávno. Na dobrý výsledok treba zlepšiť plávanie a samozrejme i bike a beh má veľké rezervy. Tak uvidíme snáď to vyjde aj o rok!!!
















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára