piatok 4. januára 2013

Silvestrovský výstup na Roháčku (1028,5 m) 2012

Posledný deň roka sa dá prežiť všelijako, ja som sa pridal k početnej skupine turistov a z Margecian sa vydal na najvyšší vrch Čiernej Hory (pohoria nie krajiny) Roháčku (1028,5 m)

Ako organizovaný výjazd začíname v Margecanoch a autobus nás vyviezol ku chate Klenov, odkiaľ sa začína stúpanie. Možnosti sú dve mi volíme širokú cestu s menším stúpaním, ale zato dlhšiu.
Široká cesta

Výhľad smerom na Klenov

V pohodobm tempe ideme na vrchol asi 2 h. Samotný vrchol je bez výhľadov, je tam iba podpisová kniha a triangulácia.



To zaujímavejšie pokračuje cestou ďalej po hrebeni smerom na vyhliadku. Prichádzame k prvej skalnej vyhliadke a nedalo nám to a vyliezli sme na ňu. V tom snehu to nebolo zrovna najľahšie ale zvládli sme to výhľady stáli zato. Tatry bolo znovu na dohľad.
Naša skala

A výhľady z nej

Chceli sme tam pustiť aj šarkana ale museli sme sa už ponáhľať. Ďalšia zastávka bola na neďalekej skalnej vyhliadke, kde je kríž a drevenná socha panny Márie. A tu bolo samozrejme aj množstvo ľudí.





Na vyhliadke Roháčka

Potom už nasledoval len zostup po žltej do Margecian a dole v krčme pripravené pre účastníkov párky. Musím priznať, že som bol prekvapený, že tu takto na blízku je takýto kopec a nikdy som na ňom nebol. Stálo to zato.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára