pondelok 19. decembra 2011

Vianočný Kapor 2011 - predvianočné OB preteky

Tentoraz šprint v areáli TUKE, trošku dlhší, 2,9km (vzdušná). Zaujímavosťou bol spoločný štart kategórie A a použitie 4-och rôznych máp cez tzv "motýliky" teda také miesta na trati kde sa vraciate k jednej kontrole viac krát a je možné tie úseky odbehnúť v rôznom poradí. Tzn. že každý musí bežať podľa svojej mapy a aj keď niekoho dobehne, neznamená to že majú rovnakú trať. Okrem toho je to riadna motanica čiar a treba byť naozaj v strehu...

Keďžo som mal možnosť si prečítať nejakú tú teóriu (konečne :-) ) tak som sa snažil aplikovať čosi z naštudovaného.
  • Zvolil som si taktiku: A to risk - bežať čo najrýchlejšie, čo najmenej pozerať do mapy. :-)
  • Skúmať mapu počas behu v "jasných" úsekoch, kde to nespomalí beh
  • Mať stále premyslený jeden postup dopredu
  • zapojiť lepšie pamäť - memorovať čísla kontrol aby som pri razení vedel číslo vopred pred dobehom.
Takže toho nového čo som chcel vyskúšať bolo naraz pomerne dosť, pre niekoho triviálne veci že :-) V šprinte obzvlášť ide o sekundy, takže aj rýchlosť razenia je dôležitá. A asi najdôležitejšia je rýchlosť behu. U mňa je to 5 min/km čo je na šprint tých najlepších žalostne málo.
Mapa aj s mojím postupom, začiatok chýba...

Po štarte som zabudol zapnúť hodinky, spomenul som si nato až pri behu na 2. kontrolu. Štart bol hromadný, po pokyne sme zdvihli mapu zo zeme a najdôležitejšie bolo nájsť rýchlo trojuholník. Keď som sa zorientoval rozbehol dom sa doľava okolo budovy a to bol hromadný beh na prvú spoločnú kontrolu, pri razení som ani nekontroloval číslo kontroly. Cestou som si stihol pozrieť postup na dvojku a vedel som hneď smer ktorým budem odbiehať. Bežal som dosť rýchlo (4:20 - 4:40) a asi aj zbytočne. 2-3-4 bola jasná, razenie sem tam dlhšie kvôli "tlačenici", Na päťku som zvolil postup zprava vzhľadom na ďalšie kontroly (aby som sa nevracal) Stále som bežal pod 4:30. Sem tam som stretával Ifka, ktorý volil iné postupy a bol za mnou. Postupne sa mi beh spomalil na 5:20 a viac. 6-7-8-9 bez problémov. Na 10 som šiel zľava a bol som aj dosť rýchly, chvíľjku som zvažoval postup na 11 no zvoli som znovu ľavý a tam to bolo len o behu (dal som tesne pod 5 min) Na 12-tku som už ale dobiehal pomalšie...

Na 13-tke čo bol strede daľsšieho motýlika bola dosť talčenica. Tu som jediný raz zastavil a zvažoval 14-tku... Posledné kontroly boli totiž dosť blízko pri sebe a nestihol som si to vopred za behu načítať. Pustil som sa sprava a zaradil sa 5m za Ifka. Bežali sme od 4:30 do 5 min/km a evidentne mi Ifko trochu utekal. 14-tku sme razili takmer naraz, na 15-tku sprava už celý beh nad 5 min (odbehnutých cce 2,3km). 16-tka bol stred motýlika a na Ifka som už strácal možno 20-30m.

u som podľahol nepozornosti a z motýlika som vybehol po čiare smerom na 12-tky namiesto 17-tky a domotal sa. Trapas na šprinte že :-) 2 min mi trvalo kým som sa vrátil spať a mohol znovu bežať na 17-tku. To už som vedel, že je to celé v pr... :-)

Opravená 17 - 18 - 19 v pohode tam nebolo nič ťažké. Tempo niekde okolo 5 min. Na 20 bežím zľava, bežecky ale spomaľujem v miestach až na 6 min. Pri 20 bol malý plotík, trochu dlhšie razenie. Na 21 sprava no rýchlosť behu 5:30 a viac... Na 22 už cez 6 min, zvažoval som postu do cieľa. Nakoniec vyhrala moznosť vľavo. Ešte som bežecky zatlačil a dostal sa pod 5 min na krátko dokonca pod 4 (stretol som kema v protismere :-) ) ale pod 5 min som to dobehol až do cieľa. Výsledný čas nič moc, na Ifka som stratil 3 min, keby som nezakufroval tak máme +- rovnaké časy. Ďuro ten je bežecky inde a v šprinte naložil Ifkovi 3 min.

Bol som so svojím výkonom spokojný, v praxi otestoval nové veci, ktoré som čítal. Iba raz som nestihol bezpečne premyslieť jeden postup vopred (po 13.-tke) kde som stratil náskok nad Ifkom (Strata takých 5-10 sek tipujem). Následná navigačná chyba (spôsobená stratou koncentrácie) po 16-tke ma stála dobrý výsledok - v zmysle bezchybnej navigácie. Následný beh potom strácal na rýchlosti (chýbala motivácia po zbabranom úseku) Aspoň vo finále som sa do toho trochu oprel.

Výsledky: http://web.tuke.sk/obeh/clanky_f/Vianocny_kapor_2011_vysledky.pdf
Nejaké foto: http://antonder.rajce.idnes.cz/2011.12.18.-Vianocny_kapor
a foto: http://picasaweb.google.com/117779295160114984452/Kapor2011





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára