sobota 9. marca 2013

VSB cez Bankov na Alpinku a späť

Dážď, 7 stupňov, blato, sneh, ľad a kopce - 15km - ideálny sobotný výbeh :-)

V podstate som nemal v pláne ani nič písať a ani fotiť, ale okolnosti ma donútili. Poďme ale poporiadku. Vybieham od Amfiku, prvý cieľ Bankov, takže pekne zostra takmer 4 km stále do kopca. Kopce nemám rád a neviem ich behať tak preto sa do nich budem púšťať čoraz častejšie. Na moje prekvapenie sa mi bežalo fajn, držal som si tempo až do strmáku za fotovoltickou elektrárňou.

Príjemným prekvapením bola potom lúka na Bankov, celá rozmočená, blato po členky a rozmrdaná od konských kopýt. Do toho sa príjemne rozpršalo, tak to bol ako výbeh bažinou. Na Bankove som bol za 27 min, omylom som zastavil stopky namiesto medzičasu :-)

Ďalej volím trasu "na istotu" po asfaltke na Alpinku, po skúsenosti zo stredajších kopcov a množstve snehu v lese a ľadu na chodníkoch. Asfaltka sa ale nekoná, je to samý ľad a na tom stojaca voda. "Našťastie" máme lesníkov, ktorý počas zimy zoťali asi polovicu okolitých stromov a tak bola zľadovatelá cesta pokrytá konárikmi zo stromov. Úžasný pohľad. Nedalo mi a vytiahol som mobil.
Z Bankova na Alpínku - les bol asi príliš HUSTÝ...
Ideálny bežecký podklad
 Zbehol som až na Alpinku, Stopka bola otvorená čas asi 54 min. Dal som jedno nealko pivo od smädu, bolo dnu na 3 hlty a dlho som sa nezdržoval a vyrazil do mesta.
Stopka
Stopka
Napriek snehu a ľadu som zvolil znovu trasu lesom. Najprv strmý výbeh, ktorý som dal celý bez zastávky aj keď dosť pomalým tempom. Potom už beh po chodníku, znovu ľad takže som behal stopu v hlbšom topiacom sa nehu, po bokoch, mimo chodníka. Miestami som musel zastaviť a obchádzať zľadovatelé úseky nad strminou doslova po štvornožky. Všade sa valila voda, malé potôčiky sa zmenili na zurčiace riavy, voda tiekla aj po chodníku. Zastavil som už len raz aby som odfotil tento pohľad na potok na dne čermeľskej doliny, ktorý je niekoľkonásobne väčší ako obvykle a zmeni la na malú riečku. Nečudo pri takých bohatých prítokoch.

Rozvodnený Čermeľský potôčik
 Beh nemal byť ničím výnimočný a asi ani nebol... Len prírodou, ktorá snáď definitívne ohlasuje koniec zimy, podmienky boli ťažké ale aj tak som si to užil... Mal to byť voľný súvislý beh a to som splnil aj keď so slušným prevýšením... Isto si ho zopakujem častejšie a budem môcť porovnávať časy...


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára