štvrtok 7. marca 2013

Tenkrát poprvé: Intervaly Kopce 10x 1min + bonus 1x 1:30

V utorok bola posledná telocvičňa zimnej sezóny, dali sme 7 sérií, slušná rozbíjačka. Ale keď som začul Kema hovoriť o tréningu "kopce" hneď nasledujúci deň zbystril som pozornosť. Kopce - teda behanie do kopcov mi robí problémy tak som bol zvedavý ako taký tréning vyzerá. Dohodol som sa že ak nebude svalovka tak prídem.

Prekvapivo svalovka nebola silná tak som sa o 16:30 dovalil na skútri do šatne, rýchlo prezliekol a nasáčkoval k chalanom do auta. Šli sme na Bankov, rozklus cca 10-15 min a šlo sa nato.

Chalani dostali zadanie 12 opakovaní intervaly 1min a 1:30 min na striedačku do kopca. Mne to kemo zmiernil na začiatok na 10 intervalov po cca 1 min. Vyzerá to asi tak, že po rozkluse a rozcvičke si vyberieš kopec v lese, sneh po členky a bežíš rovno hore do kopca. Žiaden chodník len tak priamo cez les. Navyše Kemo povedal, že máme vždy bežať po neprešlapanom "hlbokom" snehu. Po minúte zastaviť a zísť či sklusať dole, kým pulz neklesne na 120-130 a znovu.

Prvý výbeh bol zaujímavý, prvých 10-20 sekúnd akoby nič, no pri tridsiadke to prišlo, mal som čo robiť aby som to natiahol na 55 sekúnd... Ufff takže takto to je :-) Druhý interval si dávam len 45 sekúnd, keďže Kemo vravel hlavne aby som to neprepískol. 3. a 4, interval po minúte a učím sa aké tempo zvoliť aby som to vybehol. Tempo nižšie ako na začiatku ale ide to. Vzdialenosti okolo 70-90 metrov, výškovo cca 20 metrov podľa GPS za minútu...

5. a 6. interval som dal 46 resp 48 sekúnd ale to som bol už za polovicou. Posledné 4 boli už minutové, dokonca som zrýchľoval a predlžoval vzdialenosť a aj priebeh pulzu pekne vyrovnaný. Behalo sa mi fajn, vedel som lepšie zvoliť tempo aj dýchať. Začal som si veriť. A tak som sa rozhodol dať si bonusový jedenásty interval 1m30sek... Zabehol som najďalej takmer 100m až do takej kotlinky...

Veľmi zaujímavá skúsenosť, hlavne sa človek naučí spoznať svoje telo a aj to aké tempo do toho kopca dať aby sa dal vybehnúť. Vysoké tempo ťa odpíše a potom je ťažko už aj chodiť, to sa mi stávalo na orienťákoch. Bola to slušná makačka ale určite si to zopakujem. Ako správne Adam poznamenal: "Toto by som poslal do Slovenky ako návod na chudnutie" :-)

Po intervaloch sme dali výklus do mesta, pohodové tempo cca 6km, okolo 6min/km...

Tu je záznam z GPS. Neviem odhadnúť aká je presnosť, bolo to v hustom lese takže signál asi nič moc. Navyše GPS je známe tým, že má veľkú nepresnosť hlavne pri určovaní výšky, aj +- 50m. GPS systém bol navrhnutý pre čo najpresnejšie zistenie polohy...





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára