pondelok 11. júla 2011

2. Širocká trinástka „beh vidiacich srdcom“, alebo vybehni si na Branisko

Týždeň po Prešove ďalší pretek, znovu do kopca tentokrát na asfalte.

Tentokrát malo behanie aj iný zmysel. 3 EUR zo štartovného šli formou zbierky pre jednoročnú chorú Tamarku a pre ňu sme aj bežali. Okrem toho sa behu zúčastnil aj nevidiaci bežec, ktorý ma so sebou svojho "vodiča" Chvíľu som bežal s nimi a naozaj klobúk dole pred takým výkonom...

Ja som na beh prišiel na motorke z Ružomberka, kde som bol u kamošky na Garden párty. V sobotu som si dal 4h výstup na kopec Ostrá, nad dedinkou Hubová. Trošku sme aj prebehli ale inak to bol fakt strmý výšľap. Potom večerná zábava, trochu Slivovice, spievanie s gitarou a pohodička... No ráno sa mi ťažko vstávalo veru.

Tesne pod vrcholom Ostrej
Na motoreste Branisko asi v polke stúpania sme sa stretli s Andrem a jeho Zuzka nám spravila niekoľko fotiek. Odštartovali nás 14:30. Bežalo sa najprv na vrchol Braniska kde bola otočka. Nasadil som pohodové tempo lebo kopce mi až tak nejdú a Andre mi ušiel asi 50-100m a ja som sa pohyboval medzi poslednými bežcami z cca 65 zúčastnených.
Odštartované


Po otočke som sa najprv trochu vydýchal a potom som sa rozbehol a začal predbiehať. Nebežal som dole nijako divoko, stále som cítil, že som po neprespanej noci s nejakou to slivkou vypitou a bál som sa kŕčov. Nieje to najzodpovednejšia príprava uznávam...

Na prvej občerstvovačke si beriem fľašu vody a postupne popíjam. dedina Široké je dole pod Braniskom a naozaj v nedohľadne. Asi na ôsmom kilometri stretávam oproti najrýchlejšieho bežca, ktorý už beží späť. Beží sa až úplne dole do dediny, strmým kopcom so 14% klesaním. Ľudia perfektne povzbudzujú, po otočke však treba ten kopčisko vybehnúť hore. Asi v polovici prechádzam do rýchlej chôdze, ale rozhodnutý už viac nechodiť. Ten kopec 14% bol naozaj extrém. Ale aspoň som stretol Andreho, mal náskok asi tak minútu-dve a vyzeral v tom kopci strašne unavene...
André v cieli

Vychádza mi to, tých asi 5 km do kopca bežím celý čas, dokonca v tempe okolo 6 min, v najstrmších úsekoch 7 min/km. A obieham viacero bežcov, ktorý to asi prepálili. Na druhej občerstvovačke už ani neberiem vodu, napil som sa dole na otočke a vylial na seba zvyšok fľaše.

Inak počasie dalo riadne zabrať, celý deň horúčava okolo 30 stupňov, našťastie počas behu aspoň slnko zašlo za mraky no bolo teplo a dusno.

Konečne v cieli
 Do cieľa dobieham, povzbudzovaný divákmi dokonca zrýchľujem a finishujem. Konečne :-)

Šťastný v cieli, bola to makačka
Dobehol som nakoniec tretí od konca (1:23:51) v kategórii Muži do 39 rokov. André bol o dve min rýchlejší (1:21:17) a o tri miesta predo mnou. 



A este dve foto z Trate od Petra Buca:

Andre

Awia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára