nedeľa 7. novembra 2010

Beh (do kopca) na Bankov a niečo k tomu

V behaní stále pokračujem no zapojil som znovu aj bike. Na moje potešenie môžem povedať, že priaznivé pôsobenie behania na kondičku už sledujem aj na biku. 31. októbra sme dali Halloweensky výstup na Kojšovku (55km a slušné prevýšenie) a včera Ružínske kolečko (71km) Okrem toho som však dosť na cestách a tak som cez týždeň behal len raz a to v Senici. Tešil som sa že si zabehám v Miláne no bolo tam hnusné počasie.

Keď si spomeniem na svoje prvé behy ešte v Septembri, čo nakoniec nieje až tak dávno, tak ma dokázal položiť aj malý kopček v lesíku. Vtedy by ma ani nenapadlo to skúsiť behom na Bankov. Je to taký kopec nad Košicami a podľa pravítka v Google Earth je odo mňa vzdialený necelé 4 km. Jazdím tadiaľ často na biku a poznám to dobre. V záverečnom stúpaní klesá aj rýchlosť na biku niekde okolo 6 - 8 kmh podľa odhodlania šliapať (a určite aj plánovanej trasy)

K tomuto výbehu som sa dlhšie nevedel odhodlať. Beží sa vlastne po väčšine po poľnej ceste a je to hore kopcom celé. Na biku je to tak 15 - 18 min a preto som odhadol že by to mohlo byť tak do 40 min. Už sa skoro stmieva a aj keď bežne chodím behať aj večer, v meste je dostatok svetla a asfaltový povrch. Dnes mi to tak nejako nevyšlo a nakoniec som vybehol presne o 16:00 čo bol súčastne čas udávaný pre západ slnka.

Pohľad na mesto z Bankova (iba z mobilu nebola až taká tma :-) )

V tomto chladnejšom počasí mám najväčší problém s rozbehom, tých cca 15-20 min na na začiatku je ťažkých. O to je to horšie keď bežím hore kopcom. Keďže trasu poznám okolo 15 min na takej rovinke pod záverečným kopcom prechádzam na chvíľu z behu do rýchlej chôdze. Asi aj vďaka tomu som ten záverečný kopec vybehol no bola to riadna makačka. Hore som bol rád že to mám za sebou a okrem toho ma potešil pohľad na hodinky 23min 20 sek bolo ďaleko lepšie ako som očakával.

K tejto foto som sa dostal 1min po dobehnutí na kopec :-)

Pauzička mala asi 2 min a potom som si už užíval zaslúžený beh dole kopcom. Tam je každému hneď jasné že tie kopce je cítiť. Na moje prekvapenie som sa cítil natoľko fajn, že som zabehol ešte na atletické kolečko a dal 5 rýchlych kôl, aj keď sa mi nedarili v tempe 5 min/km. Behal som ich za cca 2min 15sek ale v poslednom kole som dokázal zrýchliť a dal som to za 1m 55sek. To som už v podstate dobiehal takmer 10-ty km.

Takže výsledok:
  • cca 7.54 km Bankov + 2 km na trati
  • 1h 02m 48s
  • Priemerný tep 154 Max 178
  • Power zóna 39min 06 sek
Takže som tak znovu bližšie k tomu zabehnúť si z domu na Alpinku (a späť), čo je asi 8 km práve cez Bankov čo je kopec v polovici trate... Uvidíme kedy sa nato dám.

1 komentár: