utorok 19. februára 2013

Tenkrát poprvé: Intervalový tréning 8x 300m

V rámci prípravy na maratón som sa dnes konečne dostal k intervalom. Napriek tomu, že o tom viem, poznám a hovorím už dlho, nikdy som sa reálne k intervalom nedostal. Dnes ma k tomu dokopal Ifko.

Presunuli sme sa pomalším behom cca 1km na atletické kolečko a dohodli plán:
  • 8x 300m beh na max resp 95% 
  • 100 m chôdza, počkať na pokles tepu na 130 BPM
Behali sme vždy zákrutu, rovinku a zákrutu. Ďalšiu rovinku sme mali na chôdzu. Stopoval som to hodinkami Garmin a tam pekne jednotlivé intervaly vidno. Dával som aj medzičasy. Pod pojmom kolo teraz myslím 300m bežecký úsek. Pozrite sa nato:



  • Prvé kolo bolo zoznamovacie, dali sme ho za 1m 16 sek.
  • V druhom kole som zabral a skúsil som ísť na max, bol z toho čas 1:04 teda tempo 3:43 min/km myslel som že už to bude top. Pulz max vyletel na 174
  • 3-4-5-6 kolo sme dali vyrovnane v tempe okolo alebo tesne pod 4 min/km, pulzy cca 172
  • Predposledné sme trochu zvoľnili a dostali sa takmer na čas prvého.
  • Posledné kolo som sa do toho oprel a dal max rýchlosť akú som vedel. Zabehol som to za 58 sek, tempo 3:26, pulz až na 179 BPM.
Záver je taký, že tempom akým bežia najlepší maratónci, ja nezabehnem ani len 300 m :-) To nieje veľmi povzbudzujúce ale našťastie ja si s nimi neplánujem merať svoje sily.

Intervalové tréningy budem robiť naďalej. Intervaly by sme mali predlžovať aj keď znížiť ich počet... Takže nabudúce tempový beh cca 5 km a potom intervaly 400-500m, 5-6 opakovaní...

2 komentáre:

  1. Takze prvykrat na drahe. :) Pocas pripravy na vytrvalostnu disciplinu su potrebne aj taketo treningy, hlavne ked chces zvysit obratky, teda rychlost. Tak nech Ti to vydrzi, hlavne tou s chutou do treningu.
    Pozn. taketo rychle treningy, hlavne drahoveho typu sa ale zvyknu zakomponovat do treningu az v obdobi blizsom pred samotnym vrcholom (u Teba MMM). Pokial trenujes na polmaraton v Kysaku, ok, ale pokial na ten spomenuty MMM, tak by som Ti odporucal radsej sa teraz sustredit vyslovene na vytrvalost, cize dlhsie volne suvisle behy.
    A pokial chces naozaj odbehnut v prvu oktobrovu nedelu v Kosiciach cely maraton, odporucam sa spojit s nejakym odbornikom, najlepsie maratoncom, ktory by Ti dal zopar cennych rad, ako sa na to dobre pripravit. Ked uz si tak aj medzicasom nespravil.
    Drzim prsty. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Matúš jasne, konzultujeme to s kemom. Základ sú voľné súvislé behy... Toto bolo na vyskúšanie. Raz za týždeň dáme jeden tempový a nasledujúci týždeň intervaly atď... Čiže iba na spestrenie...

    OdpovedaťOdstrániť