pondelok 28. mája 2012

7. kolo OR - Silica - Ľadnica

V nedeľu sa na Ľadnici behalo už 7. kolo oblastného rebríčka v orientačnom behu. Tohto roku mi tak tak všelijako nevychádza, či choroba či práca mi neumožnili sa tam dostať. Takže pre mňa len druhé preteky... Neľutujem však že som si našiel čas práve na nádherné terény v okolí Silice a pospomínal na Karst Cup.
Pred štartom

Bola pripravená dlhá trať pre M21 až 9,4 km. Na štarte sa zišli pretekári z okolitých krajín, Maďarka, Rakúska, Ukrajiny ba aj Francúzka. Ja samozrejme v cieľom zabehnúť a ak to pôjde dobre predbehnúť Jura. Ten je však na tom čoraz lepšie, veľmi dobre bežecky a navigačne sa posúva vpred.

Znovu sme zapojili aj naše plovičky do kategótie N a Juro aj okrem pravidelne bežiaceho syna aj dcéru.
Na štarte
Po štarte sa maximálne sústreďujem aby som nezakiksoval hneď na prvých kontrolách. Bežím kľudnejšie, hľadám chodník a pomedzi závrty v pohode nachádzam 1 a 2. Na trojku je dlhokánsky presun, volím postup podľa azimútu až na vzdialené lúky. Na druhej sa driapem hore na chodník a potom už v pohode nachádzam trojku.


Na štvotke som chytíl zlý smer a zbehol do vedľajšieho závrtu. Avšak neblúdim a správne som sa zorientoval a vráil hore. Strata tu však bola. Smerom na 5-ku využívam z chodník a bez chyby je aj 6.

Na 7.čku volím obiehačku chodníkom, bolo to ľahko nájditeľné ale podľa medzičasov nie najrýchlejšie. 8.čka bola ľahká, 9-tku znovu po chodníku a v hustom našťastie dobre viditeľná. 10 znovu beriem z chodníka.

Na 11-tku tiež nejdem priamo ale v prvej polovici postupu využívam chodníky.  Na dvanástku sa v šikmom svahu len trochu zle hýbem, pravá teniska je súca do koša, podrážka takmer utrhnutá. 13-tka je znovu dlhý postup a znovu volím prebeh na chodník a okolo ľadnice bežím až na neprehliadnuteľnú zákrutu, odkial ma spoľahlivo doviedol azimút ku kontrole. Medzičas hlásil že to nebola zlá voľba nebol som najpomalší. Hravo nachádzam aj 14.tku.

Cestou na 15.tku som sa trochu zdržal pri senníku, chcel som nájsť cestu , ktorá bola na mape. Tá tam ale nebola resp nebola dosť výrazná tak som pokračoval na azimút. Dobehol ma Adam a tak som sa skúsil za neho zavesiť čo nerobím takmer nikdy. Všetko ale treba skúsiť. Vydržal som za ním 15, 16 a 17-tku ale čo je hlavné sám som si aj navigoval popri tom.

Od 17-tky som stúpal hore pasekou a musel som to odkráčať. Nielen že mi Adam ušiel ale ma aj ďalší pretekár predbehol. Na 18.tku volím postup zo zákruty na cestičke. nechávam sa zlákať vychodeným chodníkom medzi skalami a trochu zbieham do závrtu. Nezdržal osm sa tam však dlho lebo som vedel, že kontrola musí byť hore na okraji. Takže znovu strata tu bola, ale našiel som to. Evidentne mi už sili dochádzali a posledné kontroly som mal s dosť veľkými stratami na medzičasoch. Dobehol som však do cieľa pod dve hodiny, čo bol asi hlavný cieľ.

Vo výsledku z toho bolo 30.-te miesto z 33. Za mnou skončili len DISK pretekári. Na Jura som stratil 13 minút. Bol som veľmi spokojný. Navigačne som spravil len málo a drobných chýb, orientoval som sa dobre a ani raz som nemal výrazné problémy a neistotu. Horšie to je už s rýchlosťou pohybu.
Vľavo víťaz Mišo Krajčík dal to za 60.34

Priemerné tempo som dostal na 10:11 min/km čo u mňa značí dobrý orienťák. Priemer pohybu bol 9:02 min/km a vyzerá to, že 13 min som stál aj keď netuším kde :-) Časom sa dostal na menej ako dvojnásobok času víťaza (Mišo Krajčík), ktorý to zabehol za  niečo málo nad hodinu.

Do tela si dala aj Tinka. V lese bola 100 minút a prešla viac ako 6 km. tak aj ona okúsila aké to je poblúdiť ale bola v cieli spokojná. Nakoniec z toho bolo 4. miesto v kategórii N. Jurova radinka neobišla naprádzno, syn aj dcéra vyhrali, jeho žena bola druhá len Juro to akosi nezvláda :-)

Tinka v cieli
Foto: Anton Onder.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára