sobota 25. februára 2012

Bežky - Košická 40-tka - 13km pretek na Hrešnej

Bežkovanie nieje vôbec šport v ktorom vynikám, ba priam behanie na lyžiach ani moc neviem. Navyše som sa dal na skate techniku a v nej som začiatočník. Ani to mi nebránilo sa prihlásiť na Košickú 40-tku - Bežkárske preteky na Hrešnej v Kavečanoch. Pôvodne som chcel bežať 20km no trať sa skrátila na 13. Našťastie :-)

Pripravený na štart
Moje lyže totiž nemali žiadnu prípravu a mal som na nich od posledného mazania, ktoré mi spravil Juro už 40 km. Netušil som aký to bude problém keď v noci napadlo niekoľko centi čerstvého snehu. Pochopil som však už na prvom kilometri, kde to bolo viac menej dole kopcom a všetci ma s ľahkosťou obiehali...

Lyže proste nešli, dole kopcom, na rovinke a už vôbec nie hore kopcom. Na Hrešnej som bol pred týždňom a trať poznám, aj všetky kopce. Dokázal som vykorčuľovat väčšinu z nich a dokonca v tých najstrmších som vedel vykorčuľovať aspoň do polovice. Teraz to však nešlo, mal som veľký problém udržať rýchlosť na rovných úsekoch a kopce som musel vyslovene šlapať.

Juro v cieli, jeho lyže ho doviezli na treťom mieste ...
Takže to bolo trápenie, postupne som sa dostal na koniec štartovného poľa a zmizli mi aj súperi z dohľadu. No ale bojoval som a odrátaval som kilometre a nevedel sa dočkať cieľa. Po tých 13-km v cieli som bol viac zničený ako pred týždňom keď som na rovnakej trati dal takmer 20...
Konečne v cieli


Keď som vyzul lyže zospodu bol na nich nalepený sneh, tie svine lepili po celej dĺžke akoby bolo namazané odrazovým voskom na klasiku... No čo už, kto nemaže nejede... Ako môžem povedať, že aj keby som ich mal namazané perfektne tak vzhľadom na moju lyžiarsku (ne)techniku by bol stále súboj o posledné miesto aktuálny. Akurát by som sa tak nevytrápil.

No nič o rok pravdepodobne zainvestujem do skate lyží aj topánok a budem trénovať :-)

Občerstvovačka

Juro na treťom mieste

Celkový víťaz (v strede) dlhej trate 26kk. Do cieľa prišiel 2 min po mne :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára