pondelok 10. júla 2017

Morské oko, Sninský kameň - 2x okolo oka :-)

Nedeľa začala a ukázalo sa že bude voľná, čo s ňou. Chvíľu som dumal a rozhodol sa pre bežeckú turistiku... Kam... Túlanie po mape ma zastavilo na malej modrej škvrne v sopečnom pohorí Vihorlat. V pralese chránenom UNESCOM je nielen jazero ale aj sopečný kameň so super výhľadom.

Z Wikipedie: Morské oko, v minulosti nazývané Veľké Vihorlatské jazero, je najväčšie jazero vo Vihorlatských vrchoch a tretie najväčšie prírodné jazero na Slovensku po Štrbskom plese a Veľkom Hincovom plese vo Vysokých Tatrách. Jedno z najkrajších zátiší na Slovensku, ktoré si zachovalo romantiku a prirodzený pôvab.

Samozrejme oka samotné je dostupné krátkou prechádzkou po asfaltke tak som potreboval nejaký horský cieľ. Vybral som si dlhšiu trasu okolo Malého Morského Oka, cez Jedlinku na Sninský kameň.

Z wiki: Sninský kameň je najvýraznejšou dominantou okolia Sniny. Mohutne sa vypína juhovýchodne od obce Zemplínske Hámre nad jazerom Morské oko. Aj keď má v názve prívlastok sninský, jeho vrchol sa nachádza v okrese Humenné, na území vojenského obvodu Valaškovce v katastrálnom území Valaškovce-Sever.

Na parkovisko k oku (Krivec) ma doviezol skútrik za hodinku a štvrť, vybieham rýchlo s pollitrovkou vody - k Oku, Kaštieliku a tadial doľava na žltú k malému oku.

Morské oko
Voda čistá, rýb kopec...

Kaštielik
Malé Morské Oko
Vybieham do sedla Jedlinky a užívam si pekný prebeh hrebeňom ktorý e meistami len 2-3m široký...




Napriek tomu že sa vcelku flákam a robím si fotky za 55 min pribieham na Sninský kameň. Idem hore najprv na ten menší rozlohou ale vyšší. Na vrch vedú rebríky. Na vrchole si vychutnávam super výhľad a počasie, posedím si a vegetím...

Rebríky na vrch kameňa


Výhľad na Morské oko






Potom sa presúvam na druhý vrchol a už dumem kam ďalej lebo sa mi to zdá krátke :-)

Druhý (západný) vrchol a výhľad na ten prvý













Celkovo som na vrcholoch cca 40 min a pozerám do mapy ako si trasu predĺžiť. A poznáte to "Kedy sa pôjdem pozrieť na Nežabec keď nie dnes?" :-) Tak je rozhodnuté, je to síce do dlhšie a do kopca ale inak pekná skratka...

Inak kopce boli aj som si pokráčal miestami ale inak aj pekné hrebeňovka... Aj som stretol staršieho turistu a dali sme sa do reči a dosť dlho pokecali... Príjemné stretnutie. Na Nežabec som prišiel asi za pol hodinku

Hrebeňovka po červenej
Nežabec

Ďalej na Strihovskú poľanu. Zaujímavé miestne horské lúky. Odbočujem už ale dole kopcom na Krivec teda na parkovisko, zelenú značku treba poriadne v mladých a popadaných porastoch hľadať. Ťažko sa beží, aj som poblúdil veru.
Strihovská poľana


Bolo kde poblúdiť


Keď som dobehol na parkovisko na Krivec rozhodol som sa vybehnúť k Oku ešte raz, chcel som posrieť chatu a aj si niečo dať. Takže ešte raz, na druhý koniec jazera, nealko pivko a grilovaný oštiepok a potom dokončiť kolečko okolo Oka.





Teda vo výsledku 2x okolo Morského Oka - raz po kopcoch po hrebeni a druhý krát po brehu. Celkovo 20,44km, 874m výškových a celkový ˇas i s prestávkami 4 hoďky.







Príjemná bežecká turistika, nikam som sa neponáhľal porobil som si fotky, užíval výhľad... Viac foto TU.



1 komentár: