sobota 16. júla 2016

Čergovský Umirak 2016 - druhý krát 30km horský beh - tentoraz úspešnejšie :-)

Po jednoročnej prestávke sa vraciam na miesto činu (2. 7. 2016 - Čergovský Umirak 2016). Podobne ako predtým čiastočne pracovne (časomiera) ale hlavne si zabehať. Na umiraku , ktorý organizuje môj dobrý kamarát André som mal tú česť bežať už na nultom ročníku:

Čergovský umirák 2014 - nultý ročník Horského behu, 30km, 1300m výškových
 

Bol to vtedy riadny masaker a beh mi zabral 4h 13m. Tentoraz som vôbec nevedel na čom som. Minulý rok som v podstate netrénoval, narodil sa mi syn a mal som iné starosti a hlavne radosti. Trošku trénovať som začal tohto roku. Sem tam si večer vybehnúť na hodinku a dokonca som oprášil aj bike. Ale nič dlhšie ako 10km som nebehal.

Pripravené na štart - Drienica
Trasa sa oproti nultému ročníku zmenila ubudlo asfaltu z Drienice sa ide hore na Lysú lesom po modrej. Asi 1-2km cez dedinu po asfalte a ja sa pomaly ale isto posúvam na koniec kolóny a zároveň vyzliekam tričko - dnes to bude pekelne horúce deň. Poznám svoje schopnosti v kopcoch. Po modrej je to dosť často chôdzou, poriadny strmák a podmočený terén. Ako posledný vybieham ku hotelu Šport, ale moc ma to netrápi, viem že umirak začína až po Tokárni.
Pri hoteli Šport na Lysej - posledný
Pomaly klušem ešte do polovice zjazdovky kde sa trasa stáča doľava a potom traverz a klesanie. Dobieham a i predbieham pár ľudí. Na prvú občerstvovačku dobieham s dvojicou poliakov a za mnou asi 4-5 bežcov. Čas 1h 23min (dokonca o 5 min horsie ako pred 2 rokmi).
Dvaja poliaci na prvej občerstvovačke a ja za nimi

Dobeh na prvú občerstvovačku

Doprajem si čas, dopĺňam vodu do všetkych fliaš, poučený z minulosti dopĺňam soľ (s banánom) Medzi tým všetci z občerstvy odchádzajú. Predo mnou Tokáreň. Pamätám si ju ako veľmi náročný stupák, teraz i s rozbitým podkladom po ťažbe a sem tam preliezačky cez stromy. Udržujem slušné tempo chôdze, pijem často malé množstvá z flaše čo mám v ruke a na moje prekvapenie zdolávam Tokáreň fakt dobre. Hore v sedle horská služba, majú vodu... posledný nie som.

Hrebeňovku si pekne bežím klušem, predo mnou na dohľad v otvorených úsekoch  dve skupinku bežcov, ale moc sa k ním nepribližujem. Až pred chatou Čergov z ničoho nič dobieham poliakov. V klesaní ich obieham na som na druhej občerstvovačke. Čas:2h 52m - čas rovnaký ako pred 2 rokmi!

2. občerstvovačka

2. občerstvovačka - dávam si soľ, koláčiky, nealko radler a dokonca i desinu
 Ponúkajú mi nealko radler, dávam si ale hovorím že by mohli i normálne pivo mať. A tu zrazu po stolom čerstvo načapovaná desina. Radler som exol aby som spravil miesto na 2 deci najlepšieho energy drinku na svete. Pivko ma povzbudilo. A pohľad na hodinky tiež cítil som sa dobre neporovnateľne lepŠie ako pred dvoma rakmi a tu som začal tušiť, že by som to mohol zabehnúť pod 4 hod.

Pri odchode z občerstvy bola hadica s vodou, dal som si v tej horúčave sprchu :-)
Od chaty Čergov som si pamatal to stúpanie, pred dvoma rokmi som tam veľmi bojoval. Teraz som šlapal ako mašina a i klusal pomedzi to. Vedel som že idem dobre, poliakom som ušiel a tušíl som že by som mohol stiahnuť aj niekoho predo mnou. Pred vrcholom sa trasa menila tak idem pozorne podľa značenia. Posledné stúpanie a začínam klesať čas 3h 23m to by som mohol dať. Najprv dole pomedzi chatky, potom predsa len po asfalte dve serpentíny. Ono sa to zdá že to je už len dole kopec, ale je to zaberák na stehná už tak dosť rozbité. Ale bežím svižne, naťahujem riadne krok, snažim sa brzdiť čo najmenej čo znamená rýchlosť. Ale i trochu problémy s dychom. Sledujem si hodinky, štart bol o 9hod takže by som mal dobehnúť do 13hod. Z asfaltu sa idem na lesnú kamenistú a ja bežím palbu, miestami tempo 4min na kilák čo je pre mňa naozaj rýchlo. Minúty bežia ale i km. Som dole pri lanovke a zostáva posledný asfalt a za rohom sa neviem dočkať Ride Pubu v Drienici. Keď už cieľ vidím pozriem na hodinky a je 12h 59min, bežím ako blesk, schody beriem po troch, hore zakopnem, spadnem ale rýchlo pípam čip. Ľudia moc nechápu, o čo sa snažím ako jeden z posledných.
Dobeh do cieľa - už len hore schodmi
Prvý sa chytá André: "Čo si to chcel dať pod 4h?" - Áno dúfam že sa podarilo bol som si riadne mákol v závere. Nakoniec z toho bol čas 3h57 min, keďže sa štartovalo 2-3 minútky po deviatej. Čas spred dvoch rokov som si polepšil o 16 min a to všetko na záverečnom úseku od Chaty Čergov do cieľa. Odštartoval som pomalšie, stratu na druhom úseku som dohnal a v treťom úseku som o 16 min zrýchlil. Nemôžem byť nič iné iba spokojný.  Je z toho nakoniec 34. miesto zo 4-tich.
Výsledky
Záverom veľké poďakovanie organizátorom, super pripravená a vyznačená trať, orgnizačný tím, občerstvovačky, rodinná atmosféra a horská služba. Neskutočné veci. Prídem i o rok, bojovať znovu sám zo sebou!

Záznam z Garmina, signál vypadával, nesedia km, v cieli som zabudol vypnúť tak čas bežal ďalej až do 4h07.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára