streda 30. júla 2014

Nedeľný prebeh Kysak - Jánošíkova Bašta - Vysoký vrch - Kavečany - Košice


Kysak - železničná stanica
V nedeľu podvečer som si zabehol dlhšie plánovaný pekný prebeh po kopcoch. Pekne vláčikom osobákom za 90 centov do Kysaku a odtiaľ behom cez lesy domov. Trasa mala mať okolo 20km a dosť slušné prevýšenie hlavne v úvode.
Stúpanie na Jánošíkovú Baštu
Na zahriatie prebeh Kysakom (cca 280m.n.m) až ku Horárni. Tam prišlo stúpanie na Jánošíkovú Baštu (523 m.n.m) Najstrmšie úseky som vykráčal a na vrchu som sa chvíľu zdržal pri peknom výhľade zo skalného brala.






Stúpanie stále pokračovalo ale dalo sa zvládnuť aj bežecky. Pred Prielohami sa značka stratila a stratil som sa aj ja. V jednom stúpaní som pokračoval priemo širšou cestou až som prišiel na lúku kde som natrafil na modrú značku.
Lúka kam som zablúdil




Obišiel som oba smery značky a vrátil sa spať. Krátky telefonát Ifkovi mi potvrdil tušenie a v kopci som odbočil vľavo na nenápadnú takmer zarastenú cestičku. Asi po 100m v lese sa objavila znovu červená značka. Strata asi 20 min.

To už som bol vo výške 765 m.n.m a väčšinu stúpania za sebou. Do sedla pod Vysokým vrchom (sedlo Repy 803m) som si pekne doklusal.
Sedlo pod Vysokým vrchom (sedlo Repy 803m)


V lese sa už začínalo stmievať a tak som vyrazil po červenej do Kavečan. Mierne klesanie zabezpečilo slušné tempo. Túto časť trasy som už poznal tak som sa už nezdržoval fotením.

Po červenej som nakoniec dobehlol až do Čermeľa. Len záverečné klesanie po asfalte pomedzi záhradky liezlo trochu na nervy. Do mesta som dobehol pri posledných lúčoch slnka.

Vzdialenosť:     22,62 km
Čas:     3:09:44
Čas pohybu: 2:58:38
Priem. tempo:     8:23 min/km
Priem. tempo pohybu:     7:54 min/km
Nárast výšky:     683 m
Zníženie výšky:     750 m
Min. výška:     211 m
Max. výška:     815 m
Kalórie:     1.874 C





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára