utorok 29. októbra 2013

5. Halloweenska Kojšovka 2013 - tentoraz bežecky z Jahodnej

Zbehlo to rýchlo, 5. ročník je tu a patrí sa ho absolvovať. Po pozitívnych ohlasoch z minulého roka som termín zavesil na net a oznámil rok vopred. Vytvoril som aj event na fb a pozval záujemcov. Ako sa termín blížil začal som upozorňovať, žiaľ dopadlo to tak že Mišo a Lu nemohli (Lu v práci) a André mal piatok pred akciou povinnosti... Ostatný sa ani nezovali.

A tak sme s Ifkom zmenili bike akciu na bežeckú z Jahodnej na vrchol Kojšovky a späť, odaha cca 30 - 35km. V sobotu ráno sa Ifkovi ozvala aj Jana Macinská - orientačná bežkiňa z klubu ATU a tak sme nakoniec na Jahodnú vyrazili traja.

Počasie prialo, na kojšovke hlásili polooblačno a až 14. stupňov, čo je na koniec októbra super. Výbava bola teda jednoduchá. Bežecké šortky, termo, krátke tričko a do ľadvinky: suché tričko, sójovú tyčinku, gel, pár drobných a do ruky fľašu s vodou. Zamykáme auto a pomaly vybiehame z Jahodnej Starou židovskou cestou hore.
Jahodná - krížom cez zjazdovku

Jahodná zjazdovka
Bežíme teda po novom cyklo chodníku, ktorý kopíruje starú cestu. Je to síce dlhšia trasa ako po červenej ale má menšie stúpanie. Napriek tomu kopce sú. No a kopce to je moja slabina. Ifko s Jankou si bežia vpredu a ja v kopcoch strácam a na rovinách doťahujem. Na Lajošku dobieham chvíľku po nich. Elektrika nejde a tak nám chatár dáva dve plechovky piva grátis. jedno sme vypili druhé sme mu vrátili, čosi sme pojedli a vydali sa ďalej.

Z červenej znovu odbáčame na vyhliadku Loreley. je to skalná vyvýšenina s výhľadom. V tomto úseku mi volá Mišo, vyrazil za nami na biku no na Lajoške jeho trasa končí.

Vyhliadka Loreley

Vyhliadka Loreley

Vyhliadka Loreley
Z vyhliadky pokračujeme na tisícku - kopec tohto mená má takú výšku a je z neho výhľad, kde prvý krát v diaľke vidíme vrchol Kojšovskej hole. Stretávame dvojicu cyklistov no zdržujeme sa len na nevyhnutnú foto a už bežíme dole do sedla.
Výhľad z "Tisícky" v diaľke vrchol Kojšovky

Idčianske sedlo
Ifko s Jankou si idú v pohode, ja sa za nimi trápim. Volím stratégiu dlhšieho odstupu a bežím vlastným voľným tempom. V stúpaniach som pomalší a keď bežím s nimi v skupinke snažím sa udržať a potom nevládzem. Samému sa mi beží lepšie a stratu nemám väčšiu ako 100m. Snažím sa ich nespomaľovať a na prestávke nestojím a idem napred. Posledné stúpanie v lese na Golgotu už celé kráčam.

Golgota

Golgota a v pozadí vrchol
 Na Golgote sme znovu "dobehli" cyklistov. Všetci idú hore zjazdovkou. Ifko aj Janka bežia a sú rýchlejší ako cyklisti. Ja dávam zjazdovku už len zrýchleným krokom.
Hore zjazdovkou
Čajovňa Katka je zatvorená ale s odkazom, že budet je otvorený na chate Erika. Ja teda nezaháľam a vydávam sa pešo hore.

Pri čajovni
Keď ma dobiehajú Ifko s Jankou dávam sa aj ja do behu. Chvíľi krížom, chvíľu po asfaltke, potom chodníčkom pomedzi čučoriedky. Derieme sa hore cieľ je už nadohľad. Hodinky ukazujú takmer 19 km v nohách. V čučoriedkach som natrafil na dve plastové fľaše ale nemá síl ich odniesť. Neznášam ten pocit v našich horách keď zbieram odpadky... Čo som ale nepochopil bola kravata, ktorú som v čučoriedkach našiel. Tú som si dal na krk a s ňou dobehol až na vrchol.

V diaľke v opare Vysoké Tatry

Kojšovka

Dobieham na vrchol aj s kravatou
Na vrchole tradične veterno. Ale dalo sa to prežiť. Výhľady pekné, zapísali sme sa do vrcholovej knihy a poď ho na Eriku do tepla. Prebehli sme okolo kríža aj popri mierových stĺpoch.



 Vrcholové video z mobilu





Patry na dohľad

Nech mier zavládne na zemi...

Na Erike krátka prestávka, doplniť vodu, vypiť čaj. Dali sme si aj fazuľovú polievku. No a potom už poď ho na spiatočnú cestu.
Na chate Erika - teplá polievka du bruška
Beh späť bol predsa len pohodovejší. Aj keď bolo v nohách cítiť "polmaratón" a 1000 nastúpaných metrov šlo to. Snažil som sa držať dvojice a kým nebol extra kopce tak to aj šlo. Stehná mi už ale jasne hlásili, že melú z posledného a kopce som musel chodiť. Na Lajoške už som určite nevyzeral sviežo. Ale inak pohoda.

Na Lajoške: "Nohy ma bolia ako na 38km maratónu"
Všetko už ale bolo na dobrej ceste, posledné kiláky, niekoľko stúpaní, Jahodná. Zvládli sme to. Dole sme zišli bo dráhe bike zjazdu. Pekná divočina veru... No a pri aute sa už dostavil ten pocit, neskutočnej únavy, ten pocit keď viete Že ste to dali a že najbližšie dva dni vám to telo svalovkou aj pripomenie. Kojšovská hoľa zdolaná.

Vzdialenosť:     33,55 km
Čas:     5:33:43
Čas pohybu:     4:28:46
Priem. tempo:     9:57 min/km
Priem. tempo pohybu:     8:01 min/km
Nárast výšky:     1.017 m
Zníženie výšky:     1.015 m
Min. výška:     583 m
Max. výška:     1.253 m
Kalórie:     2.716 C

A čo o rok:

Určite znova, nebudem nič špeciálne organizovať. Oznámim termín 1. 11. 2014 (sobota) a čas na vrchole 12:30 - 13:00 a vítaní su všetci, pešo, behom aj bikom. Vidíme sa.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára