pondelok 22. júla 2013

Nedeľná 15-stka na počesť Ďurka J. a tréningový týždeň 15. - 21. 7. 2013

Kde bolo tam bolo v jednej malej krajinke a malom mestečku sa 21.7. narodil malý bežec. Čerstvý otec (marotónec) mu s mamičkou dali meno Juraj. Toš vitaj Jurko na tomto svete!

Keď som v stredu písal príspevok: Koleno aj maratón v prdeli... veril som, že to je naozaj nahovno. Avšak nemal som v pláne to úplne vzdať. Podporil ma aj kemo, ktorý mal s meniskom dávnejšie problémy: Meniskus ak je tam úlomok, proste v kolene "pláva" niekedy bolí a inokedy nemusí. A tak som to ešte v stredu skúsil 8km behom na Sudky. Až na kondičku to šlo a tak som sa rozhodol nabehnúť na poctivý každodenný tréning. Striedanie behu a biku. Prvotné bolesti kolena prekonať, ale zas nebehať "cez závit" - ak ma bude koleno bolieť zvoľním resp. dobehám. A tak mám za sebou prvý týždeň:

15.7. - Prvý pokusný beh - 1.64km bolesť kolena veľká - nedalo sa
16.7. - Bike Jahodná - 27,03 km, žiaden extra čas, koleno trápilo v kopcoch, šiel som viac na kadenciu
17.7. - Beh Sudky - 8,03km + 2km výklus s Tinkou - koleno som rozbehal konečne, rovinatý beh, tempo 5:49 min/km, na rýchlosť som netlačil
18.7. - Beh Uherka - Bankov - Kamenný hrb s Ifkom - 12,94km, relatívne kľudný objemový beh v lese a kopcoch, cestou sme s Ifkom klábosili, stáli pri prameni a pod. Koleno ma už takmer vôbec netrápilo - tempo vo výsledku bolo nad 8 min/km...
19.7. - servisoval som bike takže som nestihol, iba krátka test jazda v meste
20.7. - Bike na Lajošku + Ružínske kolečko - 75,87km, 1261m výškových - kondička nie je bohvie čo ale šlo to, Nedal som síce Kojšovku lebo som vyrazil neskoro ale "užil" som si jazdu do KE v slušnom protivetre
21.7. - Beh Bankov Alpinka - 15,20km, Napriek hroznému začiatku cca 2km, bolesť kolena a žalúdka (neskorý obed) som sa potom rozbehol a šlo sa mi dobre. Nehnal som to do žiadneho tempa, bežal som pre potešenie. Hore kopcom pomalšie, potom tak akolo 6min/km, celkovo priemer
6:34 min/km

Sumár týždňa:
  • Bike 102,9 km, 1850m nastúpaných
  • Beh 39,7km, 736m nastúpaných
  • Spolu: 142,6 km, 2586m nastúpaných
To je asi tak o 100% viac ako za posledné 2 mesiace :-) Celkovo mi to dodalo optimizmu a motiváciu sa pustiť naplno do tréningu. Kondične som na tom slabo, tuším aj horšie ako som bol v zime, ak som aj niečo natrénované mal je to preč. Váha ukazuje 85kg čo je môj top, časť musí ísť dole, aby sa mi ľahšie behalo.

Plán: Nejaká aktivita každý deň, bike a beh na striedačku, jeden voľný deň v týždni, v prípade potreby viac. Úprava jedálnička. Podľa možnosti nejaké preteky. Raz do týždňa dlhší beh (teraz bol 15km, postupne predlžovať)

Do maratónu zostáva 12- týždňov, je to dosť málo, ale mám v pláne zabrať naplno a uvidíme čo z toho bude. Nebudem už riešiť žiadny čas, skúsim natrénovať tak aby som ten maratón zabehol. Je tam síce veľké riziko že to nedám a budem musieť odstúpiť... ale... Je to výzva. Ak bude koleno trápiť tak zmením prihlášku na polmaratón.


Tohto roku prvý raz na väčšom bike tripe - po Lajoške už na Ružínskom kolečku...





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára