pondelok 20. mája 2013

Video: Spartan Race 2013 - Valčianska Dolina

Všetko sme to začali riešiť začiatkom marca, Slovo dalo slovo s nápadom prišiel Filip a nakoniec sme postavili 7 členným tím motorkárov na štart Spartan Race - terénneho behu cez rôzne prekážky, ktorý sa konal v polovici mája vo Valčianskej doline.

Po registrácii
O Spartane som počul prvý krát možno pred rokom možno aj dávnejšie, bolo to ale niekde v anglicku. Prvý na slovensku sa konal minulý september ale boli sme na Balkáne vtedy. Teraz som sa rozhodol že to skúsim.

Žiaľ netušil som, že v Apríli si na motorka na pieskovej rally súťaži Sand Baja  vykĺbim koleno. Žiaľ komplikácie sa mi ťahajú dodnes, nedokončil som Bankovský lesný beh, bolesti som mal na pretekoch aj trénigoch, 2 týždne som jedol lieky a dodržoval absolútny kľud. Neúspešne. Aktuálne čakám na magnetickú rezonanciu (12. júna) kde ma poslal ortopéd. Pravdepodobne som si pri tom úraze na moto poškodil - presekol meniskus. Ak sa to potvrdí operácia ma asi neminie. Aj keď mi ortopéd nariadil kľudový režim Spartana som si nechal ujsť postavil som sa na štart s tým, že pôjdem pomaly a opatrne a aj preto som zobral kameru GoPro na hruď. Síce mi pri niektorých prekážkach prekážala (skok cez stenu, plazenie, lezecká stena a pod) ale aspoň vzniklo video, kde si môžete pozrieť ako to vyzeralo... Už je to zostrih.

Jašterice a ja pred štartom
Video:


Trasa mala cca 5 km a 18 prekážok. Hneď na začiatok sme smerovali do blata do polovypustenej priehrady a potom výšľap rovno hore po zjazdovke rovných 100 výškových metrov. Tam čakalo rúčkovanie. Fajne zablatené ruky aj hrazdy z lešenia. Kto sa šmykol dával 30 bupress (angličákov) Medzi prekážkami sa behalo zvyčajne strmo do kopca alebo dole, cez mokrý blatistý les, cez potoky a podobne. Ďalšie prekážky už stručne:


  • Drevená stena - nevyskočil som dobre ruplo mi koleno a vadila kamera. Landaľ mi dal stupa tak to bolo ok. Janči sa na stene šmykol a zlomil si rebro, nasledovalo podlezenie a prelez cez okno.
  • Po behu lesom a potom nasledovalo ťahanie železnej záťaže (ženy mali ľahšiu) na reťazi dole a hore zjazdovkou v blate. Dole OK hore mi to šlo už ťažšie
  • Šmýkalka do vody - nechcel som naraziť kolenom tak som šiel na dno riťou :-)
  • Preskok prekážky
  • 2x Blatisté jamy (pri výstupe z druhej ruplo koleno druhý krát) a potom šikmá purom namazaná stena
  • V lese mi potom pri šmýkačke do potoka ruplo koleno 3x
  • Lezenie na lano bez problémov (ženy mali na lane uzly)

  • V lese "námornícka" sieť
  • Plazenie pod ostnatý drôt (kvôli kamere som šiel lakte - kolená) v blate boli kamene tak sem tam trochu bolestivé pokračovalo sa hore zjazdovkou.
 
  • Drevenná lezecká stena - boulder - bola totál zablatená šmýkalo sa, dal som si 30 angličákov
  • Dvíhanie záťaže cez kladku (ženy mali ľahšie) Záťaž nesmela nikomu padnúť, lano bolo zablatené, mokré, klzké. Komu spadlo šiel na trest
  • Nesenie bremena (30kg vrece piesku) asi 50m hore a potom dole zjazdovkou... Dalo zbarať
  • Prebeh lesom cez potok k oštepom, iba jeden pokus, netrafil som dal som si 30 angličákov
  • Prevracanie traktorovej gumy - pohoda
  • Preskok ohňa
  • Na záver okolo sparťanov - vyhol som sa im
  • Cieľ. Čas 1h 5 min. cca 5km, 290m prevýšenie
  • 1524. miesto z 2332 čo došli do cieľa (cca 3000 prihlásených)
  • 149. miesto ako tím Motorkári (Plaňo, Filip. Reeko a môj čas sa zarátal)


Bol to zaujímavý zážitok. Nebyť bolestivého kolena trúfal by som si na lepší čas, možno tak o 10 min. Rovnako by som vedel trochu viac zatlačiť na pílu nezdržovať sa pri prekážkach a valiť viac dopredu. Som rád že som to skúsil, či to ešte niekedy dám teraz neviem, ak budem fit, ale možno niektorý z dlhších Spartan Race pretekov.

Web: http://spartanrace.sk/preteky/valcianska-dolina-spartan-sprint-2013
Foto: https://plus.google.com/photos/106034791224267021906/albums/5879976868647343361
Výstedky: http://www.sportsofttiming.sk/en/race/overview/1034

 Záznam GPS:


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára