utorok 23. apríla 2013

Sand Baja 2013 - mojimi očami

Veci sa majú tak, že tohto roku som tesne pred Bajou ani nevedel či sa zúčastním... Nezáviselo to len odo mňa ale nakoniec si istý chirurg spravil prácu veľmi dobre a aj keď z meškaním nakladám ráno pripravenú motorku do Manovej dodávky. No pripravenú? Vlastne som len prezul nové cross gumy Heidenau a nahodil kapotáž od jaštericu. Inak bola GS ešte zablatená z Albánska a v nádrži celú zimu oddychoval rumunský benzín.

Haro už dobre opísal všetky okolnosti aj tak bolo pre mňa veľkým sklamaním zrušenie 150km etapy. Pieskovú baňu som poznal a vedel som, že nás čaká morda, okorenená aj tým, že to boli pre väčšinu prvé sezónne jazdy. Zima bol dlhá a krutá. Na GS-e som nesedel od jesene a v teréne nejazil. Aj prvé kolá ukázali, že začínať sezónu na piesku nebol ten najlepší nápad.
Zavádzacie kolo som zvládol v pohode, tu je aj nejaké to video, ktoré je síce dlhšie, ale priblíži vám celú RACE trať.

Video: Sand Baja 2013 Awia @ zavádzacie kolo s dialógmi Plaňo, Lanďal a Haro


No a potom to začalo, bolo odstartované. Vyrazil som na trať nabudený ako malý chlapec... Výsledok: V prvom kole pád, zakopaná motorka, výkopové práce hodné našich diaľničných stavbárov, pád po 100m, a na záver pád už po výjazde úplne nezmyselný... Druhé kolo bolo lepšie, na dune som ale znovu letel k zemi a v snahe zachrániť pád som si "vykoľajil" ľavé koleno. Ten zvuk a pocit bol hrozný, ale chodil som, tak som sa tým nezapodieval a radšej vysadol do sedla. Musel som si dať prestávku a porozprávať sa sám zo sebou o tom, že to je len piesok...

Video: Sand Baja 2013 Awia @ 1-2 kolo - ako to nerobiť


No a čuduj sa svete, po pár nadávkach a seba-presvedčení, že som lepší jazdec ako si sám myslím sa to začalo zlepšovať. Následne som sa rozhodol, že už padať nebudem. A nepadal som. Začal som dokonca robiť dobré časy na kolo. Dôkazom je aj to, že za prvú 3-hdinovku som odkrúžil 10 kôl. A potom po prestávke poobede za 1h som stihol kôl 6. Ako sa ukázalo tak som to dal aj prázdnym predným kolesom. Podhustenú pneu na 0,5 atm som niekde prebrzdil a pretočil a odtrhol ventil. Tlak 0,0 sa teda potvrdil do piesku ako ten najlepší. :-) Odchádzal som velice spokojný aj keď v dodávke a tešil sa na nasledujúci deň.
V bivaku ma čakal ale servis, pozháňal som Gumi-halter aj vŕtačku, štikol jednu dušu pri prezúvaní a nakoniec aj obul predok znovu aj s haltrom. Pripravený v Nedeľu zabojovať o ďalšie kolá a zlepšiť si tak výsledky. Žiaľ smola ma neobišla ani v nedeľu. V pieskovej bani - zvanej "Jama Levova" som pri jednom výjazde niekde v hĺbke bezodného piesku narazil na čosi tvrdé. Rana znamenala preseknutie zadnej pneumatiky. Ďalej na trati som trojkou plný pózoval Ľubovi na fotku keď sa zadná guma zvliekla a šiel som... nie k zemi som nešiel to som si zakázal už v sobotu vzhľadom na bolestivé koleno :-)

Nasledovalo tlačenie moto do bivaku, moc to ale nešlo a tak prišla na rad gurtňa a obviazanie vyzutej pneu k ráfiku. Na tomto som došiel do depa a pustil sa do obúvania duše. Fúkanie ručnou pumpou ale guma nechcela vôbec skočiť do ráfiku. Cieľom som prešil v poslednej minúte ešte s plne nabombovaným zadným kolesom. Odfúkol som tlak a dal som si ešte jedno sólové kolečko. Aj s pádom aby to bolo komplet... Baja sa pre mňa skončila, 2 defekty, X pádov, kopa driny a 21 kôl... V SuperHrochoch prvý ale aj jediný v Race - žiaľ. V 2V800 štvrtý, predo mnou 3x SuperEnduro - chalani paliči :-) V celkovom poradí 13. miesto z 21. tých čo šli RACE a neboli mimo kategórie (teda na ľahkej mašine)

Sand Baja 2013 nebola taká ako som čakal. Bola to modra v ťažkom piesku ale bola jazditeľná. V iných pretekoch v minulosti som mal oveľa viac šťastia - ako zranenie tak aj tech. problémy sa mi vyhýbali. Teraz mi to bolo asi spočítané ale aj tak neľutujem. Napriek tomu, že to tak možno nevyzeralo trať sa dala zvládnuť na každej motorke. Trochu ma mrzelo, že nedošli bratia Dobišovci, pretože na súboj s nimi som sa veľmi tešil. Dúfam, že o rok sa vidíme znovu a v početnejšej zostave.

A čo motorka? GS-ako vždy jazdila bez problémov, mierne trošku prehriatá (jeden stupienok nad normál) ale inak pohoda. Nová kapotáž utŕžila prvé zaslúžené škrabance ale inak sa držala veľmi dobre. Keďže som jazdil celý čas v stupačkách neprekážala mi vo výhľade. A gumy Heidenau sa ukázali rovnako v skvelom svetle. Predok už bude teraz halter držať na mieste aj podhustenú a zadok som síce prerazil ale dovtedy držala aj bez duše na disku aj podhustená na pol atmosféry a aj v piesku mala fajnovú trakciu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára