utorok 6. septembra 2011

Malý Pieninský maratón - 18km v krásnom prostredí

Uplynulú sobotu sa konal aj obnovený bežecký pretek v nádhernom prostredí Pienin. Neuveriteľný beh, limitovaný počet účastníkov, skvelá atmosféra a profil trate.
Na štart sme sa tentoraz z našej partie postavili len ja s Ifkom. Beh je takmer presne mesiac pre Košickým Maratónom tak to bola skvelá príležitosť preklepnúť si svoju formu. V poslednom hektickom období akosi nebol čas na bežecký tréning.


Pre mňa bolo hlavným cieľom pokúsiť sa priblížiť, prípadne pokoriť hranicu 5 min/km. Na tektro dlhej trati sa mi to ešte nikdy nepodarilo. Navyše výškový profil trate popri Dunajci bol mierne zvlnený a boli tam aj dva väčšie kopce, ktoré se ale behali 2x (po otočke)
Odštartované...
Práve úvodných 5km sa mi bežalo skvele dostal som sa do tempa a bežal som aj s Ifkom a ďalším orientačným bežcom. Na otočke som bol stále v pohode, doplnil tekutiny a bežal s Ifkom. Tie dva kopce mi ale dali zabrať, Ifko zapol motory a ušiel mi a ocitol som sa sám.

Ukázalo sa že to nieje zrovna najlepšie pre udržanie alebo zrýchlenie tempa v závere. K boľavej holennej kosti s ktorou som už štartoval a pridala bolesť v ľabom stehennom kĺbe a moje tempo dosť kolísalo. Napriek tomu, že som dosť ľudí pred cieľom ešte obiehal, nakoniec som dobehol 4min po svojom cieľovom čase čo bola 1h 30min a necelé4 min za Ifkom.
Ifko v cieli

Ja v cieli

Dobehané
Napriek všetkému hodnotím beh veľmi pozitívne, počasie aj krajina nádherná. Aj keď to nebol pravý horský beh, jeho výškový profil bol riadne vzdialený tomu rovinatému, ktorý naś čaká na polmaratóne. Zabehol som 76. miesto, 9 miest za Ifkom. Vo svojej kategórii 33.

Ak budem dobre trénovať, tak by sa mohol podariť polmaratón v čase 1h 45min...









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára